8*800 m

onsdag = intervaller
 
Japp, bara att käka taggtråd och ge sig iväg.
Jag hade letat åt en asfaltsträcka som var hyfsat plan, men ändrade mig i sista minuten.
Det blåste rejält, så jag satsade på spåret, som ändå har lite träd som fångar upp det värsta.
Nackdelen med spåret är att det nästan oundvikligt blir backigt, och då är det svårare att veta hur man klarar tempot. Tyvärr är RK inte superbra på att hjälpa till med analysen. Så här ser tempologgen ut:
Jag gjorde 1.5 km + 8*800 m med 30 s. vila mellan varje + 1.5 km.
Det går såklart inte att urskilja att jag stod stilla. Mer förvånande är kanske att det är svårt att identifiera de åtta rundorna. 6 stycken ser man rätt tydligt.Men det borde ha startat en efter 1.5.
Något hände uppenbarligen under uppvärmningen. Avslutningen ser inte heller riktigt rätt ut.
Tittar man i webversionen av RK, ser höjdkurvan lite mer korrekt ut:
Där är däremot tempobileden helt oanvändbar, eftersom den har så dålig upplösning i höjdled.
Dekaltrimmning!
 
Ryggen känns mycket bättre idag, så jag hoppas det håller i sig och att jag ska vara noggrannare med bålträningen.
Långt på söndag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0