Uppgiven och bitter

Ledig dag.
 
Sov tills jag vaknade, vilket som alltid är ljuvligt.
Man är mindre trött när man vaknar då.
Dagens mål var att hälsa på GodaVännen mitt på dagen.
Den andra Bönan och jag kom överens om att jag skulle hämta henn vid ettsnåret.
Precis när jag skulle göra mig klar för att åka, ringde det på ytterdörren.
??
Rörmokaren.
Han skulle "schliit ut ett element" åt oss.
Ok.
SMSade Bönan att jag skulle bli sen.
Döm om min förvåning när elementoperationen kanske tog 15 minuter allt som allt.
Så jag åkte.
Jag hade försökt ringa på fm för att kolla att det var ok att vi kom, men inte fått något svar.
När vi kom dit hade hon redan besök av en tidigare Böna. Kul att ses, även om anledningen kunde ha varit positivare.
Hon satt kvar en stund och drack av vårt medhavda kaffe.
GodaVännen var trött idag.
På väg hem fick jag besked av Barnafadern att fönstermontören hört av sig igen och meddelat att de inte kommer förrän på onsdag.
Det fanns visst något villkor att det skulle vara klart senast 31/1?!
Orkar inte bli upprörd.
Jag sa till rörmokaren: tänk om alla vore som du!
Som kommer före utsatt tid.
Nu ska jag strax skjutsa äldsta dottern till stan.
 
Hoppas på lite ljus i tillvaron.
Var det nu ska komma ifrån?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0