Statistik är en sorts dekaltrimning

Tittar på VC-sprint och roar mig med att excel-trixa med träningsdatat.
De olika sätten att åskådliggöra siffrorna är bara variationer på ett tema.
Jag räknar, summerar och snittar i de flesta dimensioner.
 
Här ser man att oktober är den sämsta månaden tillsammans med juni.
Vad kan det bero på tro?
Oktober är typisk hälsosvacka, möjligen relaterad till tuff arbetssituation.
Juni har varit beslastad av några skador, med 2013 som bottennapp. Då hade jag en inflammation i höftböjarmuskeln tror jag. Efter det har jag försökt motverka detta med bålsäkringen.
Det man saknar i resultat får man kompensera med dekaltrimning.
Snygga träningskläder och färgglad statistik :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0