Sista natten med gänget

fredag = låg latardag
lördag ≠ träning
 
Idag ville äldsta dottern en sväng till stan för att titta på varma jackor :-)
(kan ha något att göra med att utomhustemperaturen varit under -20 senaste veckan)
Yngsta dottern hade packat ihop sina prylar och skulle till lägenheten.
På väg till den intressanta sportaffären kom dottern på att hon ville förbi SYS$BERTIL.
Grannbutiken hade mailat mig att jag fick 30% på reapriserna, så jag knatade in där.
Dottern anslöt i stort sett direkt och provade en rödbrun tröja. Enkel, men med roliga detaljer.
Den fanns även i svart, men bara i små storlekar. På dotterns inrådan provade jag en och den passade bra.
Vi slog båda till :-)
Lite fusk dock, hennes kostade 105:- medan min kostade 140:-
Svart hade tydligen varit lättare att sälja...
Därefter var det dags för mig att dra till dagens handbollsmatch.
Syskonen skulle äta och spela spel tillsammans i kväll, så Barnafadern och jag took the easy way out efter matchen och gick på lokala restaurangen.
Jag har tänt änglaspelet, och det lär vara sista gången för den här säsongen.
I morgon plockar vi bort julen. Granen tappar både pomlor och barr, och enligt ett obekräftat rykte ska fönstermontörerna dyka upp till veckan ("vecka 2"). Då blir allt ändå en enda röra ett tag.
Nu har vi druckit kaffe och gluttar på TV. 
Om några minuter kommer det en film (World trade center) som vi möjligen inte sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0