Forskningsinsats

När man jobbar på universitetet får man lov att ha en mycket tillåtande inställning till andras projekt, tycker jag.
T.ex. får man lov att svara på enkäter och ställa upp på intervjuer som kommer både från kollegor och studenter.
Hur ska vi annars generera kunskap?
Igår hade jag ett ärende till universitetsbiblioteket för att låna en bok om pedagogiskt ledarskap.
På vägen ut blev jag stående framför en tematisk bokylla om skapande.
Tittade lite, och insåg sedan att på sidan om denna hylla  stod en fåtölj bredvid ett litet  bord.
På bordet fanns en korg med en stickning och en uppmaning att bidra.
Så det gjorde jag.
Satte mig i fåtöljen och stickade fyra varv.
Idag (och i morgon) har jag semester.
Huvudorsaken är att finnas hemma medan montörerna slutför fönsterbytena, men även för att försöka bli av med vad det nu är, som gör att jag känner mig hängig. I normalfallet skulle jag säga början på en förkylning. Det som talar emot är att det kändes precis så här i okt/nov utan att det blev någon förkylning. Mycket skumt.
Dov huvudvärk och lite feberkänsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0