Flerdagars

torsdag 11/2
Kände mig inte pigg, och behövde ta tag i baket till begravningen.
Gjorde en långpanna med Philadelphiabullar.
Ingen träning alltså.
 
fredag 12/2
Hade möten från lunch och framåt, men stannade hemma på förmiddagen för att invänta mamma som kom upp med min syster inför lördagens bröllop.
Steg upp tidigt för att hinna baka ytterligare en sats med Philadelphiabullar.
Kaffe med Barnafadern, mamma, syster och svåger innan jag skyndade in till jobbet.
Vid 16 drog jag ner till stan för att hjälpa till med dukningen i kyrkan inför minnesstunden på lördag.
Tanterna hade råkoll, så jag var nog mest i vägen.
 
lördag 13/2
Dagen startade tidigt. Barnafadern slet med skottning eftersom det trillat ner väldigt mycket snö under natten.
Klockan 10 började det med körövning. Vi sjöng två av GodaVännens favoritsånger: Tryggare kan ingen vara och Barn åt Gud. Även om vi var oövade, så satt det mesta. Även felen :-D
Många deltagare på minnesstunden. Barnen pratade så avslappnat och fint om sin mamma. Beundransvärt. Inte aktuellt att jag skulle säga något. Nog komplicerat att sjunga direkt efter avskedstagandet.
Barnafadern och jag var kvar så länge det gick, men fick åka innan det var slut. Hem för att byta kläder. Vilket i praktiken blev överdelar.
Bröllopet var vintervackert och brudparet såklart tjusigt.
Som alltid är det mycket som händer och åtandet drar ut på tiden.
När bröllopstårtan var äten och kaffet drucket tackade vi för oss och drog hemöver.
 
söndag 14/2
Äntligen sovmorgon.
 
måndag 15/2
Trodde den här veckan skulle vara lugn?!
Men det bara fyller på med stvl-samtal.
Nästa vecka har jag tre heldagar inbokade, så jag har hållit fredag den här veckan ren för att kunna förbereda mig.
Ikväll ska jag bara dega.
Kanske göra lite chokladbollerutor.
Nu snackar vi mutor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0