Nu är det gjort - sista långa och anmälan

måndag = söndagens långspring
 
Söndagen var en ljuvlig gräsmattedag, så det fungerade inte att ta det långa passet.
 
Åkte hem en stund tidigare på måndagseftermiddagen för att kunna göra bort långa passet före middag och kväll.
Väldigt blåsigt, så jag bestämde mig när jag gick ut för att ta karusellrundan. Förhoppningen var att få lite mer vindskydd än ute på mer öppen väg.
Säkert var det bättre än det kunde ha varit, men ändå rejält med motvind nära havet.
Där skulle jag runt fyra gånger.
Upplägget i passet var 14.5 (steady) + 6.4 (fast) + 1.6 (slow).
Men jag lyckades inte höja hastigheten mer än någon km.
Totalt sett låg jag ca 10 s/km över min målfart.
En av mina första långrundor gick snabbare :-(
Såååå, jag hoppas bli överbevisad när det bär till.
För sent på kvällen tog jag mod till mig och anmälde mig.
Jag tänker inte ha gjort allt det här jobbet utan att se vart det bär.
Vad gör jag sedan då?
En sak är säker: det blir inte fullängdsmaraton :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0