Längsta passet gjort!

söndag = kraftprov
 
Eftersom rubriken sa 24.1 km mätte jag ut en sträcka på kartan och satte iväg.
Efter 1.5 km tänkte jag: Det här kommer aldrig att gå. Det blir en jättelång promenad hem!
Jag var inte pigg i benen. Kanske inte så konstigt efter en träningstung vecka med redan nästan 6 mil i kroppen (och knoppen). Dessutom hade uppladdningen inte varit idealisk, solat hela dagen och grillmiddag alldeles för nära inpå.
Men det fick bära eller brista. På något sätt borde jag kunna släpa mig runt.
Till sist närmade jag mig hemtrakterna.
Jag körde RK's inlagda pass och döm om min förvåning så säger helt plötsligt coachen Workout completed??
När jag sedan tittar lite noggrannare så verkar det vara ett räknefel i rubriken.
Tanken verkar vara 21 km + nerjogg 1.6 km (allt går ju på miles).
Jag har samma pass den här veckan och då summerar det till 22.5 km :-D
För övrigt lyckades jag inte få till någon avslutning med högre fart, däremot sprang jag hyfsat jämt och med en högre fart (15-30 s/km) än den angivna för steady.
Nu är det tre veckor kvar av planen.
 
 
Kommande vecka är den sista tunga som det ser ut.
Sedan ska väl formen släppas upp :-/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0