Första arbetsdagen

Kändes bara lite ovant att ta sig upp och göra jobbdagsrutiner.
På väg till bilen njöt jag av de nyutslagna liljorna.
Tyvärr har jag inte lyckats fylla på med den sort jag tycker är allra vackrast, men det kan ju bli framöver.
Tror att jag har några kvar.
Lugnt och skönt på jobbet, även om det oroar mig att jag blir så ruskigt irriterad på några av de så här års vanliga frågorna. "Glömt att tacka ja", "När går nästa tenta?", "Ni brukar väl inte ha reserver?", "När börjar mina kurser?"...
Eftersom det var spått finfint väder var min plan att åka hem till lunch och sitta ute och läsa.
Sonen med gf skulle med, så det blev en del körande och kaffe hos dom innan vi kom iväg.
Sedan blev det friluftskontoret.
Jag låg i solen och läste medan sonen + gf stod i garaget och slipade vårt gamla köksbord som de ska överta.
#4 och #5 anlände lagom till middagen, så vi körde en "nödlösning".
Inte den bästa träningsuppladdningen för mig, men det var ett kort långsamt pass idag, så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0