Sommaren monteras ner

Väderprognosen hade lovat finfint idag, men det blev inte riktigt så.
Uppehåll, men ingen sol tyvärr.
Vi hade bestämt att ta ner paviljongen, så att vi inte skulle få problem med blöta textilier.
Så på eftermiddagen var det bara att traska ut och börja.
Vi beslöt att låta möblerna stå kvar ett par dagar till, ifall man vill ta en kopp kaffe ute, efter maten vid ev. sol.
Sommaren 2014 tog vi ner den 30/8, och 2013 var det 31/8. Tredje året i år alltså och nu med golv och lite blommor inne i paviljongen.
Dock är jag mycket osäker på om vi någonsin drog för några gardiner i sommar.
Så varmt blev det faktiskt aldrig.
Nu blommar den vita rosen, en dryg månad efter den rosa.
Hoppas det bara beror på att den var drabbad av ohyra i början. Den kom i alla fall igång bra efter såpbehandling.
Linljorna är nu i sitt mest intensiva skede, och så brukar det vara.
Man får njuta när man går till och från garaget :-/
 
Jobwise: insåg i går kväll att jag glömt skicka in gruppantagningarna, så det har jag suttit med här hemma i dag på förmiddagen. Nu är det cirkulationsschemat som oroar mest.
Tacksamt nog har jag redan fått rätt många anmälningar till speltesterna i slutet av kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0