Hektisk vecka till ända

Puh!
Sitter här och bara degar.
Den här veckan har verkligen varit fullproppad. Eller egentligen drygt det, dvs. runnit över.
Jobbet har svämmat över alla bräddar.
Jag är ju inte överraskad, för så här har det ju varit september/oktober de senaste åren.
Vissa saker har dock varit lite enklare i år. T.ex. lyckades jag brotta ner InfoGlue på en dryg dag.
Det är man ju tacksam för.
Eftersom det inte funnits någon möjlighet att ta ut en ledig hade, hade jag försökt hålla förmiddagen idag ledig.
Startade med klippning i morse. Därefter var det lämpligt att hämta mina jobbglasögon, som varit färdiga drygt två veckor. Nästa ärende var att fylla på  teburken.
Vid det här laget började min utmätta lediga tid gå mot sitt slut. 11.15 måste jag vara tillbaka på mitt rum.
Så jag bestämde mig för att kvalitetsslappa en stund.
Värsta lyxkaffet: en latte med extra espresso för smakens skull. Vilken bra idé av baristan.
Sedan hände det.
När jag kom till jobbet fanns inga lediga platser, men jag körde med en dåres optimism längst ner på parkeringen för att vända, OCH DÅ... kör en bil därifrån. Bara att svänga in.
Sen var det fullt drag fram till strax efter 16.
Då ägnade jag ca två timmar åt att svara på en del komplicerade mail som blivit liggande. Inte riktigt klar, med ett par, men jag har meddelat de som väntar på svar att det är på G.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0