Flera dar på en gång

  • onsdag 9/9: har jag inget särskilt minne av, så jag tittar i kalendern.
    Massor av stvl såklart, men vid lunch träffades DKV (= De Kritiska Vännerna). Fyra glada skrivare som träffades på förra läsårets skrivarkurs. Vi har gjort en plan med träffar under hösten för att försöka hålla i den trevliga gruppen och dra nytta av varandras vilja att diskutera och ge feedback på skrivalstren.
    Jag hade tyvärr inte gjort ett dyft, varken läst eller skrivit, så jag bidrog med vad jag kunde i diskussionen.
  • torsdag 10/9: inget inbokat, men mera stvl och utimellan försökte jag förbereda för fredagens föreläsning.
  • fredag 11/9: Fick lov att göra bort ärenden innan jag kunde ansluta till kollegans föreläsning om reflektion. När han var klar hakade jag på med min dragning om studier och sätt att ge sig på sina studier.
    Eftermiddagen (13-17) var det seminarier kring concieve-fasen i studenternas projekt. Medan jag var upptagen på eftermiddagen hade en av kollegorna lämnat en present till mig. En av brudarna har ju mycket troget sett till att jag har en skål med bjudgodis. Nu har det varit slute sedan en månad och jag har själv inte kommit ihåg att köpa påfyllnad. När jag hejade på kollegan, sa han "jag har lämnat en present till dig på rummet. Fast du äter ju inte sånt där..." Jag sprang dit och insåg att han köpt en stor påse med godis! Bara att fylla på. Han dök upp en stund senare och mumlade något om han nog var en del av det faktum att det tagit slut. Det förstår jag inte?! Visserligen händer det att han kommer förbi och säger "Åh, lunch!"
Det viktigaste dessa dagar var att jag på torsdag sprang över till sjukhuset på lunchen för att träffa GodaVännen. Jag köpte med kaffe och tryfflar till oss. Mycket roligt att få träffa henne igen. Nu är hon klar och kommunicerbar, även om hon fortfarande är trött och tankarna kan blandas. Medan jag var där kom sjukgymnasten och skulle hjälpa henne med lite sjukgymnastik för benen. Under fredagen flyttades hon till ett hospice i samma område som hon bor. Jag har precis bytt några ord med henne på telefon och allt verkar ha fungerat bra med transporten, som skedde med ambulans. Dottern är hemma under helgen, så jag väntar med att hälsa på till nästa vecka.
Idag har vi såklart stökat lite mer med avloppet, men nu är snart alla möjliga åtgärder testade. Vi lyckades lösa lite mer under tvättstugegolvet, men det öppnar inte upp tillräckligt för vattnet från köket.
 
Jag passade på att vika tvätt. Vårdbiträdesdottern hade gjort en storröj på sitt rum och kört flera maskiner. 36 par trosor! Bara spets och elegans. Inga problem att skilja dem från mina :-)
 
Jag har redan gjort bort dagens träningspass, men det kanske kommer ett eget inlägg om det.
Strax ska Barnafadern och jag göra ett studiebesök hos en av DeKritiskaVännerna för att se några specialre de gjorde när de renoverade sitt kök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0