Utsikter

Idag stängde vi lite till för vintern.
Vi fällde ihop torkvindan och satte på en sopsäck, för att skydda linorna lite.
Jag inbillar mig att de ska hålla sig rena då.
I fönstret mot baksidan blommar (återigen) en av orkideerna.
Jag ser att det finns knoppar på G på några till, men inte lika kraftiga. Det här är min nyaste, så det är kanske dags att byta bark på de gamla.
Mamma åkte söderut för en timme sedan, Barnafadern har åkt till samling för handbollsmatch, den äldsta är på sitt jobb och jag sitter för mig själv och funderar.
Det verkar som att vi för säkerhets skull måste söka bygglov för fönsterbytet.
Vaddå, fönsterbyte??
Jo, med (o)jämna mellanrum får man erbjudande om att byta fönster och vi har pratat om det ett par gånger, men aldrig satt igång.
Nu tog vi hit en säljare för att göra en offert och få lite grepp om hela konceptet.
Vi har också på slutet fått klart för oss att det inte kan bli någon köksrenovering före årsskiftet (RUT-sänkning gör att hantverkarna har fullt resten av året). Då kanske fönsterbyte före årsskiftet kunde bli en bra deal. Då kan vi utnyttja nuvarande RUT-regler och det kommer inte på samma år som köket.
Eftersom vi då vill förbereda för köket, så vill vi sätta igen en balkongdörr och byta ett annat fönster mot en balkongdörr. Då behövs förmodligen bygglov, enligt handläggaren jag konsulterade i fredags.
Då ska man ha bifoga fasadritningar, så att förändringen framgår.
Får försöka fixa en sådan då. Man har ju som tur var tillgång till ett utmärkt ritprogram: PPT.
Fortfarande inte helt kurant (vad är det här?), så i dag får jag nöja mig med att titta på folk som idrottar. Ska i eftermiddag åka och titta på första hemmamatchen med Barnafaderns (nya) handbollslag. De har startat serien bra med tre vinster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0