Idag händer det mindre

Nu sitter jag här och pustar ut efter en ganska händelselös dag. :-)
Jag har dammsugit, druckit kaffe, pratat med tjejerna, pratat i telefon med GodaVännen, ringt till mamma...
Vi satte oss en stund och gick igenom gårdagens fönsterutredning, och gjorde två mindre korrigeringar som vi mailade representanten. Får kanske ringa i morgon, för på måndag läggs beställningen på tillverkning.
Vi har okså tittat lite på ritningarna inför bygglovet, men kom fram till att även den ritning vi fått från kommunen har skalproblem. När skalan säger 11 cm är det bara 9.8 och vi hade mätt direkt i ritningen för att det skulle bli rätt i vår konstruktion. Så det är klart att vår ritning inte stämmer med den skala vi angett.
Men nu är jag trött på att sitta och peta med detta på min lilla bärbara, så vi åker in till jobbet i morgon för att få bättre verktyg.
Ingen hade tänkt något på middagsmat till idag, så det blev den vanliga lösningen: vad-kan-vi hitta-på-med-det-som-finns-i-kylen/frysen.
Ska det ha en chans att lyckas, måste man spontanhandla matvaror som inte står på lappen, så att man ligger med lite saker på lager utifall-att... (mest jag som gör det i det här hushållet).
Det blev späckad falukorv med ugnsrostade rotsaker.
Jag hade hittat lila blomkål som jag tycker blir så vackert när man blandar med andra grönsaker.
Nu sitter jag med datorn, kaffet och en chokladbolleruta (fast ingen vit choklad på den här gången).
Väldigt gott till kaffet.
Bara gamlern' hemma ikväll.
Vad gör man då?
Minsta möjliga tror jag.
Inte kul med det här halvhängiga.
Dags att besöka hälsocentralen kanske...
När ska man hinna klämma in det, då?
Måndag är det knökfullt, mamma kommer, Bönorna ska till GodaVännen. Tisdag tar jag ut en ledig dag för att vara med och hjälpa mamma med en del praktiska saker. Bl.a. ska vi titta på kläder och förhoppningsvis skor.
Nu är det väl bara att vänta på Lewis och Hathaway...
Javisstja, jag har ett korsord kvar sedan i går :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0