Det hände

Jag blev överrumplad, och det gick bra.
Jag frågade två som hängde i köket om de hade något förslag, förutom kolakakor.
-Jaa, gör isflak, sa de.
Visserligen i huvdsak en vinterkaka, men väldigt god året runt.
Sagt och gjort, jag satte igång.
Men inte går det så fort (längre). Innan man har skurit och kakorna kallnat och paketeras har det rullat iväg ett par timmar.
Eftersom isflak inte mår så bra utanför frysen ringde jag GodaVännen och kollade om de var uppe en stund till.
Jodå, så jag satte mig i bilen och körde dit.
De hade hjärngympa och spelade lufffrschack. Tydligen hade sonen fått stryk i kinaschack innan. Tummen upp för det. Barnen ska hållas kort.
Hann hem för att se sista perioden av Sverige - Tyskland. Höll på att bli en katastrof, men till sist vann Tre Kronor med 4 - 3.
Träningen fick anstå till i morgon för att jag skulle ha möjlighet att baka lite. Men så får det bli ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0