Världsrekord (med mina mått mätt)

söndag = långspringsdag
 
Lite mot bättre vetande, valde jag att titta på herrarnas VM-femmil hemma.
Då fick träningen bli på kvällssidan istället.
Det får konsekvensen att det är knepigt tidsmässigt att hinna ett riktigt långt pass, och dessutom har jag mycket sämre mental uthållighet då.
Jag bestämde mig för att göra en fartmässigt ambitiös mil istället.
Startade i gamla målfarten och jobbade mig ner mot nya målfarten.
Känns riktigt bra att orka öka hela vägen.
Så, jag är nöjd med att landa ungefär mitt emellan gamla och nya målfarten, utan att vara helt knäckt.
Det är nog min snabbaste mil tror jag.
När jag kom hem bakade jag ett snabbt fröbröd.
Det är så lågt, så jag skär det i fyra delar och gör bitar av det istället för limpskivor.
Nu har jag smakat en och insåg att jag helt oförtänkt mixade allt med stavmixern, trots att jag egentligen vill röra ner fröna för att få lite grövre struktur :-(
Men det är fullt ätbart :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0