5*5 minuter

torsdag = långa intervaller
 
I dag tog jag tvärsöver och satte igång med ett projekt som legat på is ett tag.
 
Jag har ett par grå jeans som är så där modernt nötta ned till trådnivå.
På insidan sitter en lapp som täcker det "nötta" hålet.
Sist jag använde dem kände jag att skyddslappen på insidan nästan hade lossnat.
Det var uppenbart att den inte var fastsydd, så jag köpte textillim för att se om det går att limma fast lappen.
 
Har gruvat för jag tyckte att anvisningen var så ospecifik.
 
Men i kväll så....
Nu har det fått ligga fyra timmar, så jag ska kika hur det ser ut innan jag lägger mig.
 
Efter limningen var det dags att svida om för att göra bort torsdagspasset.
 
Jag har sajnat upp för träningsplanen igen och då var det 4*5minuter som gällde för kvällen.
Det finns ingen ny plan att gå vidare med, så jag kör andra halvan av den jag körde sist, men korrigerar tempon och längder lite.
Då är det givet vad jag ska göra och jag får automatiskt bra variation på passen.
 
Så idag tog jag ett tempo som var 30s/km snabbare än det förslagna, och körde 5 intervaller istället för 4.
Det blev rätt lagom, för jag blev rejält trött, men genomförde hela passet utan problem.
 
På vägen hem var det mörkt.
Ingen snö som lättar upp.
 
Ändå tacksamt med ljuset på mornarna.
 
I tisdags kväll fick jag veta att en av mina svågrar fått en stroke.
Tack och lov verkar det ändå ha gått skapligt.
Inget probelm med talet och ingen förlamning om jag förstått det rätt. Huvudvärk och yrsel/balansproblem, vilket säkert kan vara nog så besvärligt.
Tänk så snabbt allting händer.
Jag tycker det har varit mycket på kort tid nu.
Mycket på jobbet också.
Mamma har en lägenhet på gång. Syrran har skickat bilder och det ser kanon ut, vilket även mamma verkar tycka :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0