Vardagens mysterier

De dyker upp lite slumpmässigt och ger upphov till problemlösning.
I min familj har vi en fortlöpande handlingslapp.
Den sitter på kylskåpet och här antecknar man saker som är på väg att ta slut, eller när man öppnar den sista förekomsten av någon stapelvara.
Eftersom jag enligt planen, som bekräftas av vädret, har en bakdag idag, så var det läge med en tur till kåmpe för speciella inköp med anledning av baket.
Då passar man på att fylla på lappen med dagens mat och en del annat av ickenödvändig karaktär som man kommer på när man tänker till.
När jag skulle börja skriva in baksaker tittade jag förstås på vad som redan stod där. Inte mycket, men den näst äldsta noteringen gav upphov till en del bryderier.
Vad står det mellan keso och värmeljus?
 
Efter att ha grubblat lite, la jag ut frågan i familjeforumet. Med lite tur kanske den som skrivit dit det, känner igen det och kan avkoda texten.
Det har inkommit två förslag, och båda är skinka.
Jag ser inget problem med att handla skinka, för det går alltid åt och det är inte särskilt mycket kvar.
Men om det ändå inte är skinka, så kommer ju något att vara ohandlat och någon kanske hamnar i problem pga. detta.
 
Jag har i alla fall påbörjat bakningen.
En nötlimpa står i ugnen.
Jag hinner nog till affären under tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0