Det börjar bli för många nu

gråvädersdagar alltså.
Eftersom jag inte har några egentliga projekt som pågår, så känns såna här dagar bara som en enda lång väntan.
På bättre dagar.
Samtidigt går semestern.
What a waste!
Igår var det i alla fall skönt att sitta ute, även om jag inte solade.
Plockade de jordgubbar som mognat, så vi fick jordgubbar och grädde till ute-EMK't innan vi drog till stan.
Såna här gånger kan jag få lite lust att göra i ordning jordgubbs"landet" lite mer ordentligt.
Det är väldigt roligt att kunna äta lite spontant.
I morse fick jag några överbliva gubbar till frukosten. Gott det med.
Idag har jag inte avvikit från semsterrutinerna. Sudokat, löst färdigt söndagskrysset och håller nu på med sommarkrysset i lokalblaskan.
Dottern är "svårt skadad" på fingret efter en knivincidenet igår.
Hon verkar tro att vi har plåsterfabrik!
Enligt prognosen ser det ut att kunna bli möjligt att dricka kaffe ute efter middagen.
Känner mig lite tvekis på den va'.
Men jag har gärna fel.
Pratade en snabbis med GodaVännen på sjukhuset.
Hon var hem på permission igår och ramlade ute i trädgården :-(
Ny röntgen av huvudet för att se att allt var oförändrat vilket det var.
Nu funderar jag på att ta itu med tolettstädning - så kul har jag.
Borde hänga lite lakan som ligger i tvättmaskinen. Men det kanske måste bli inomhus igen. Faktum är att jag inte hängt ute en enda gång ännu i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0