Den långa färden - dag 7

fredag = reservträningsdag
 
Idag har vi (mamma och jag) varit lite aktiva.
Vi startade med att dricka kaffe med syrran.
Sedan tog vi en tur till lokala centrat.
Saker till nya lägenheten, bankärende, lokala mataffären (konkurrent till kåmpe) och sedan hem för kaffe och jordgubbar med vispad grädde.
Sedan lite vila.
Jag "hjälpte" syrran och räfsade ihop lite hö som hon slog ner med trimmern.
Solen sken och det var skönt att gå i shorts!!
På kvällssidan tog vi en tur till pappas grav, där mamma gjorde så fint med blommor från trädgården.
När vi kom tillbaka var det precis lagom att dra på sig träningskläderna för att anta grusgropsutmaningen igen.
Det kändes inte lika bra som i måndags, men till sist kom jag hem på samma tid.
RK verkar inte riktigt med i matchen, för trots att tiden skilde med en(!) sekund och sträckan med 20 meter, så påstår den att jag idag hade ett snittempo som var 2 s snabbare per kilometer.
Magiskt, men inte min matematik.
I morgon är det dags för nästa evenemang på min utfärd. Släktträff i kusinens nyinköpta sommar hus.
Flera av familjemedlemmarna anländer hit i morgon förmiddag.
Får se om Barnafadern och jag stannar till söndag eller åker hem på kvällen.
Har precis sett en gammal Hitchcockfilm Fönstret åt gården.
Stjärnbestrött: James Stewart , Grace Kelley och Raymond Burr bl.a.
Nu duschen och sedan lite mord på sängkanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0