Den långa färden - dag 4

Så var det dags för den roadtrip min mamma och jag planerat för min syster.
Vi vinglade iväg strax efter 10 och hade kaffe som första uppdrag.
Vi stannade i Birsta och drack lunch där.
Sedan tog vi en  (för övriga två) rätt oväntad tur ut i klorofyllen och hamnade så småningom i Skatans fiskeläge.
Där åt alla fisk. Mamma åt aborre och syrran tog gravad lax. Min var en burgare av norrlandskött och smakade kalas.
Vi satt ute och det var skönt så länge solen sken. När vi ätit drog det snabbt ihop till regn, så vi bestämde att ta kaffet lite längre ner efter Kustvägen. Några kilomerter söderut kom vi till Galtström där vi lite överraskade hittade en på insidan mycket trevlig restaurant. Massor av goda hembakade saker att välja till kaffet.
Medan vi satt där regnade det, men när vi kom ut för att fortsätta blev det bättre. Slingrig, smal väg med mycket lite trafik. Vi gjorde ytterligare ett stopp och titta på konst och hantverk, men sedn styrde vi sista biten mot hotellet i Söderhamn. Drycker i kvällsolen och sedan en biltur genom en komplett sommartom stadskärna.
Nu har vi dragit oss tillbaka och har det bra på rummen.
I morgon blir det tidig start för att vara på ett visst ställe kl. 14, då vi har en lite överraskning i beredskap för födelsedgasbarnet.

Kommentarer
Postat av: Lena P

Vilken cliffhanger! Följer ivrigt vad som komma skall.

2015-07-15 @ 09:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0