Kort med intervaller

fredag = reservtorsdag
 
På eftermidagen gick jag iväg för att testa hur jag mår.
Kände inte av det där som oroade igår.
Tog det korta pass jag har kvar i planen.
Sprang  5 km i kontinuerligt ökande fart så att medelhastigheten blev rätt mycket snabbare än min "marschfart".
Efter det ska man göra ruscher, i näst intill maxfart. Det är lurigt på löpbandet, men jag testar att öka på där också.
Jag behöver verkligen lära mig att springa snabbare.
Så nu är jag "ikapp", med en viss hjälp av datumjusteringen :-D
Skönt när man är på väg hem.
I helgen har vi två handbollsmatcher på hemmaplan, och då åker vi säkert och tittar.
Jag funderar på om jag ska ta en vilodag i morgon inför söndagens långa pass, som är 16 km i marschfart.
Så ser det ju ut i planen.
Kvällen ägnas åt herrarnas första match i handbolls-VM.
Efter 20 minuter i första leder vi med 9 - 4 mot Island.
Ser bra ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0