Vill inte piller

Steg upp i vanlig ordning för att åka till HC.
Eftersom jag fått tid 8.10 passade jag på att vara fastande för att ta de prover jag skulle ha tagit i september.
Finns en uppenbar risk att sista tidens brist på välbefinnande beror på blodtrycket.
Ny läkare igen, men han hade tagit sig tid att läsa min journal rätt noga. Så han kände t.ex. till att jag inte vill äta statiner! Inväntar provsvaren med en viss bävan.
Passade på att mathandla på vägen hem.
Nu har jag ätit frukost, druckit FMK och gör mest som vanligt en ledig dag.
Tände ljus i köket medan jag åt, men tänder inte ljuset i stora adventsljusstaken nu, eftersom jag inte ska sitta här så länge till.
Igår hade vi DKV-skrivardag, vilken jag använde mest till att läsa.
Jag är en sån som vill ha snabba fixar. Ge mig en lösning snabbt. Ta bort det besvärliga direkt. Orkar inte det mödosamt svåra. Finns det en sådan lösning? Nixpix. Hoppas att den bok jag försöker läsa håller vad den utlovar. Skulle vara en quickfix! Finns dom? Nähä.
Bra dag tyckte vi alla. Tänk att kunna sitta tyst nästan en hel dag, omgiven av trevliga människor att dricka kaffe, äta lunch och samtala med. Vi planerade in två heldagar och en halvdag för våren. Så roligt om vi kan hålla igång det här.
Efter denna stilla oas åkte jag till stan för att träffa lillasyster. Hon är på starta-eget kurs två dagar och det passade precis att vi käkade middag tillsammans innan jag skulle träffa Bönorna.
GodaVännen var mycket trött tyvärr.
Även i eftermiddag ska vi syrran och jag träffas en stund för kaffe, innan hon tar tåget hem igen. Jag ska passa på att göra en del ärenden innan:
  • hämta min "döda" symaskin
  • lämna in kostymbyxor på kemtvätt
  • köpa ett presentkort (tror jag)
  • gå på apoteket
  • fixa telefonen
  • ...tror det var något mer oxå?!
 
Massor av saker jag borde fixa med här hemma, men det blir nog inte idag.
Tänker gå och träna i kväll, eftersom jag i stort sett verkar vara i bra skick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0