Rosa här och där

Inte riktigt samma fina väder idag, så jag har mest fixat på inomhus.
Friidrotts-VM hade några intressanta inslag redan idag. Semifinal och final 100m herrar.
Hela vägen har det set ut som att Justin Gatlin skulle ta det här lätt som en plätt. Han var två tiondelar snabbare än Usain Bolt hela vägen fram till finalen.
Men Bolt vann, med en hundradel.
När det var överstökat drog Barnafadern och yngsta dottern ut för att göra klart stenkanten.
Äldsta dottern bakade och jag var på väg för att grilla med årets n0llor.
Nu hade molnen dragit så vädret var ljuvligt.
När jag kom hem var kanten klar.
Snyggt blir det, och lätt att klippa gräset.
Grillningen gick så klart bra, även om det var ganska få nya studenter som dök upp.
En hel del äldrekursare hängde med. Jätteroligt!
Enda malören var att vi glömde köpa stekfett. Och ändå pratade vi om det inne på affären.
Klockan blev fram mot 20.30 innan jag var hemma igen och då var det vackert rosa lite här och där.
Liljorna har fått liljebaggar.
 
Nu har jag fikat lite och tittar på A good day to die hard.
Sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0