Små observationer

 
 
Nu är sommaren/semestern verkligen över.
Alla är nu igång med höstsaker.
Vad är min höstverkksamhet då?
Just nu tar jag i sådant som jag får ögonen på och som känns ok att ta itu med :-)
Ganska bra deal va'?!
 
Igår städade jag en del under diskbänken.
Jag har torkat av luckor i köket (som tyvärr har en tendens att bli skitiga direkt).
Nu när jag hade ett ärende i frysen kom jag ihåg att jag tidigare noterat att frysdörren är väldigt skitig. Hur kan den bli det??
Den ska jag strax torka av.
 
 Så det blir lite här och där.
Jobbar förstås paralellt med stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn.
Fördelen är att man hinner fram till specialtvättarna och plantorkningsobjekten.
 

 
 
Mitt i denna högaktivitet ska man koppla av lite oxå.
Vid en mindre röjning tidigare dök det upp ett häfte med Sudoku, med i stort sett alla olösta.
Tydligen köpte jag det förra sommaren, för jag har daterat ett par pussel (som det visst ska kallas).
Men jag får inte ut ett enda :-(
 
Svårighetsgrad 7, 8 och 9?!
 
Nu kom den nyblivna universitetesstudenten hem.
Intressant första dag :-)
Bara att hitta i ombyggnationerna har sin charm.
Idéhistoria är ordet för dagen.
Börjar visst med antiken.
 
 
Ikväll är det dags att starta upp Bönorna.
Såklart tvingar vi in oss på vårt favorituterum :-)
Jag har bakat en kaka att ta med.

Kommentarer
Postat av: kristina

Kakan var supergod.
kul ses

2014-09-01 @ 22:26:16
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0