HIIT

torsdag = träning såklart
 
Läste lite om löpning och intervaller som ett bättre redskap än lågintensiv träninig.
Flera gånger har HIIT (High Intensity Interval Traning) dykt upp. Jamenn då testar jag väl då.
30 sekunder maxansträngning + 60 sekunder vila fick bli mitt första försök. 12 stycken.
2 km upp- resp. nerjogg, promenad för att varva ner och få ner pulsen innan jag körde överkropp och bålsäkring/stretch.
Måste utöka fysdelen snart...
Utvärdering: En fördel med HIIT är ju att det går lite snabbare än att hålla på och nöta längder i långsammare tempo.
En nackdel är att jag har svårt att verkligen ta ut mig. Inte minst är jag rädd att trilla.
Så ska jag vara lite kritisk till dagens insats, borde jag antagligen ha sprungit lite snabbare.
Men hur fort kan småknubbebena röra sig egentligen?
När jag kom hem mixade jag ihop en smoothie.
 
 
Alltid lika smaskigt :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0