Hela helgen 2*19

Man hinner ingenting när man har mycket att göra :-(
Jag har varken hunnit blogga eller träna, bortsett från allt annat jag borde ha gjort.
Lördag förmiddag anlände moder och direkt efter kaffet drog vi på stan eftersom hon medförde en ärendelista.
Hon hade med en så vacker höstbukett till mig!
Vi köpte mattor, mamma till stugan och vi till sovrummet. Kompass, ljus och termosmuggar blev det också.
Sedan var det dags att fixa med mat och slöa på kvällen.
Barnafadern och jag ville säga grattis till vårdbiträdet innan hon gick på jobbet så vi fick slita oss upp i svinottan, men det var det värt. Vi fuskade sedan och sov en stund till när hon gått.
Efter andra uppstigningen och frukost satte jag igång med dagens dessert, tiramisu.
Födelsedagsbarnen hade varit superambitiösa och bakat finfika. Vårdbiträdet slutade 12, så klockan 14 startade vi firandet med kaffe. Dajmbiskvier, dumlebrownies, morotskakor och kalljästa kanelbullar. Jag bidrog med några gammkaker sen studenten.
Alla barnen kom hem!
Dagen förflöt i godan ro med trevligt görande och så småningom grillat kött med chevrepotatis.
Äldsta dottern påstod att det var tredje gången hon var hemma på "grillsista" :-)
Sällskapsspel, kaffe och dessert och en massa prat.

Kommentarer
Postat av: kristina

Så trevligt och så mkt goda kakor. Dajmbiskiver låter som en höjdare.
Kul med er stora familj

2014-09-23 @ 23:12:39
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0