Från min plats i världen

Nu har den vita orkidéen gett upp sin fantastiska blomning. Men då har två av de andra passat på att slå ut. Visserligen bara med en enda blomma var (och en knopp till), men fortfarande vackra.
De här två är betydligt äldre än den vita (som jag faktiskt köpte själv för ett år sedan) och jag märker ju att det blir färre blommor hela tiden. Kanske dags att byta barken. Eller t.o.m. ge näring??
Idag lyser solen igen, så jag ska försöka passa på att kaffa ute lite längre fram på dagen.
Just nu kaffar jag inne.
Till sist fick vi ut gårdagens sudoku x (suddade hela två gånger), men som en mal mot ljuslågan har jag startat upp ett nytt såklart.
Annars inga särskilda planer.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har haft flera orkideer som blommat om sen jag började göra som du och inte sänka ner dem i vatten.
Jag har bytt bark i vintras på dem, en dog så det är fråga om det var barbytet eller åldern- Lycka till

2014-09-02 @ 18:35:52
Postat av: kristina

ja det var jag som var anonym varför funkar det ej så mitt namn ligger kvar?

2014-09-02 @ 18:36:34
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0