Slow sunday

Inga måsten!
Det är väl väl ändå  en fantastisk utgångspunk för en söndag.
Sova, fika, dricka kaffe, läsa och lösa i tidningen, läsa och skriva i bloggar...
Faktum är att jag som ren bonus har kört två maskiner tvätt redan.
Nu när jag jobbar alltmer på veckorna så blir tvättandet lite mer periodiserat.
Igår hade jag också en ljuvlig dag.
Regnet bestämde sig för att göra paus, så mitt i dagen gick jag ut och tog bort lite blommor och skäljde ur krukorna. Pelargonerna och blomlådorna på schabraket fick vara kvar eftersom de klarar sig lite längre. Däremot ser jag att de saknar solen :-(
Jag plockade också bort all fallfrukt, igen, så nu är det rätt många påsar som ska till ÅC. Den har öppet torsdag nästa gång.
Idag är döttrarna på språng med olika verksamheter.
Den idoga jobbar och studenten fikar och går på bio med kompisar.
Själv tänker jag nog ta en tur till gymmet. Har inte bestämt när ännu. Skönt att göra bort det dagtid, men bra att hinna stöka lite här hemma också. Söndagkväll vill jag helst varva ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0