Det varierar

Idag skulle studenterna lämna in sin första uppgift, senast kl. 17.
Då blir det lite panik på vissa håll.
När jag kom för att vara till hands på frågestugan var det inte en kotte där.
(tur jag hade kaffe med mig!)
Så småningom dök det upp några stycken och vi hade en bra diskussion kring några grundläggande strukturer.
Jag gillar verkligen den här formen av undervisning. Man kan se (och höra) när en person förstår något hittills obegripligt och det är så belönande!
En student ville ha hjälp med sin inlämningsuppgift och så småningom gick jag en sväng till labbet. Han var alldeles för sent ute och hade aldrig kommit på vad problemet var på egen hand. Jag påstod att han hade insett problemet om han hade löst övningsuppgifterna, men det hävdade han att han gjort. Tror jag inte.
Har varit i valet och kvalet om jag ska gå till gymmet idag, men jag väntar en dag till. Nu har det gått tre veckor och jag har  varken blivit riktigt sjuk eller frisk. Blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0