Nu är jag på banan igen: 8*2 minuters i tempo

torsdag = träningsdag
 
Eftersom jag inte sett något bättre upplägg/presentation tog jag en 16 veckors plan i RK. Samma som jag kört tidigare, men aldrig lyckats gå i mål med tempomässigt.
Jag valde att starta  en bit in i planen och tänkte att träningen fram till nu motsvarar de första veckornas pass.
Idag var det 8*2 minuter i måltempot, med 2 minuters "joggvila" emellan. Då får man försöka få ner pulsen så gott det går. Kändes i alla fall rätt ok. Antagligen kunde jag ha hållit aningen högre tempo i vilan :-(
Nu tear jag och chattar med GodaVännen.
I morrn har jag ledig dag. Det kanske bästa med dem är starten. Sova tills jag vaknar, fika i godan ro och FMK.
Sedan är jag redo att starta dagen.

Kommentarer
Postat av: kristina

Hoppas du får en bra dag o kan njuta av ledigheten

2014-11-14 @ 06:55:34
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0