Händelserik men behaglig lördag

Lång tur med få utgifter.
Jag köpte en plastläda för att försöka se om jag kan lösa ett litet, men irriterande, problem.
Locken till alla plastburkar brukar rasa över mig när jag försöker nå något i överskåpet. Om locken inte kan flytta sig kanske det blir lite enklare att ta ut och sätta in diskade burkar.
I går kom ett blomsterbud med ett vackert höstarrangemang.
(tomten såg vi igår!)
Bioteknikdottern hade önskat tacos idag, trots att IB-matchen är i morgon, så medan döttrarna spelade TV-spel passade jag på att laga maten. Då får man krydda i lugn och ro.
Normalt är det en påse kryddor till 400g köttfärs, men vi brukar ha ungefär hälften så mycket. Lite av misstag hade jag fått med mig 1.6 kg färs hem och tänkte att det är lika bra att steka upp allt. Satte i en vanlig kryddpåse och behövde sedan ytterligare en för att hamna ungefär som vanilgt i styrka. Då hittade jag en X-tra hot Explosion Habanero påse :-) Den var halv, så jag tänkte att det kan bli lagom.
Folket tyckte att det var starkt. Jag tyckte det var supergott. Sonen som är min bästa allierade när det gäller taco-kryddning (han kallas faktiskt tacko) var inte hemma, men jag sms:ade honom medan jag var i farten :-)
I går gjorde vi laxbiffar till middag. Enkelt och supergott.
(klicka på bilden för recept)
 
Nu ska vi titta på The Lincoln lawyer. Jag har läst boken, men är osäker om jag sett filmen.
 

Kommentarer
Postat av: kristina

tack det snodde jag direkt alltså laxbiffarnaMen oj vad svaga taccos ni äter, vi har nog 1,5 påse på 400 gram. Här gillas det stark mat, det gör ju jag med utom under behandling då kansek er kryddning passat-

2014-11-02 @ 18:42:26
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0