Fetfail

Igår var vårdbiträdet och jag iväg på en liten mitt-i-dagen tur.
Behövde köpa en speciell sorts pumptvål på en av stadens lågprisaffärer.

Då drabbades vi av den stora chocken : en fetsmäll mitt i nyllet. Pang på!
Det var tomtar, belysning, paketinslagningsattiraljer, dekorationer, gardiner, till och med godis.
Allt med förledet jul-.

Vi handlade lite småsaker, men bara godiset ovan med julförtecken.
Jag hittade inte min bästa tvål, men dottern hittade en romantisk som hon tyckte skulle passa bra i badrummet.
När vi kom hem lyckades jag ställa påsen så illa att den ramlade ner från en stol och vips var hennes pump saboterad.
Håhå kan man säga, fast inte av samma skäl som mannen med skägget.
Jag förstår ju varför allting är slut när jag börjar tänka på julen och vill handla lite roliga detaljer (vilket inte är nytt för i år).
 
Nu är vi strax på väg till ett annat etablissemang av ungefär  samma typ, fast på en annan sida av stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0