Första turen ute

onsdag = reservtisdag
 
I går när jag var på väg till jobbet efter att ha varit på massage kändes det helt plötsligt lockande att springa utomhus. Idag när jag kom hem kände jag mig ovanligt lite hungrig  och när jag dessutom hörde att dottern var ute och nötte asfalt kände jag: nu är det dags! Vill inte att det ska bli mörkt, så då måste jag ut FÖRE middagen. Fantastisk vårvinterkväll med solen på väg ner. Ingen blåst och vackra skyar gjorde att turen ut efter havet blev en bra upplevelse. Fick aldrig fram mobilen för att ta en bild :-( så det får bli ban- och tempoprofiler istället.
Kändes bra när jag kom hem. Det går fortare ute än på löpbandet, trots att jag aldrig har lutning inomhus. Bekräftar bara att löpbandet inte visar alldeles rätt hastighet.
Fyllde på (mutade mig) med en goding.
Nu borde jag läsa det sista inför kursen i morrn'.
Börjar med:
Uppsatsskrivande som forskningsbaserat lärande och kursen som skrivargrupp
= 4 sidor
Lite listigt har jag tänkt att jag startar med den kortaste artikeln så kanske jag hinner/orkar flera. Betinget var att läsa en, men jag hittade 5 jag ville titta på??
 

Kommentarer
Postat av: kristina

Underbart kunna vara ute o njuta av det man gör

2014-03-26 @ 22:13:02
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0