Alternativ till potatis

Idag hade Barnafadern bestämt att vi skulle äta raggmunk och stekt sidfläsk.
Sidfläsk är helt ok, men jag måste fundera ut ett alternativ till raggmunkarna.
Jag grovrev blomkål och blandade med ägg, grädde, lite fiberhusk, salt och peppar.
Stekte i teflonpannan på mellanvärme.
Blev väldigt lyckat!
Igår smög jag in "Tulpaner" på handlingslistan, och detta var vad som kom hem:
Lugnet lägrar sig över hemmet. Några av barnen är på väg hem och andra har precis dragit iväg.
Det ser ut om att jag får lov att se Poirot ensam.
Sportlovet har börjat och en majoritet av familjen har sportat idag :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Låter som en bra dag. Blir du hemmavid hela veckan eller ska ni åka iväg? Ha en bra måndag

2014-03-02 @ 22:02:10
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0