Jag gillar inte gult?!

När jag var barn älskade jag färgen gul.
Såå vacker, tyckte jag.
Men någon gång råkade min mamma säga att jag som var blond inte passade i gult.
Sedan dess har jag ett motstånd mot gult. Skulle aldrig sätta på mig ett gult plagg. Det går liksom inte.
Har inga gula dekorationer i mitt hem heller.
Ska jag köpa blommor, ska det mycket till, t.ex. påsk, för att jag ska köpa gula.
Till studenten köpte jag som ombud blommor åt farmor och de blev gula för att få spridning i färgerna.
Nu är de rosorna de enda som fortfarande ser trevliga ut.
 
 
 
Tjusigt, tycker till och med jag.
Rosor är alltid rosor, om än gula.
Nu väntar jag på England - Italien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0