Finfrämmern'!

Igår kväll fick vi ett ovanligt och mycket trevligt besök.
Barnens kusin från Göteborg med pojkvän och barnens farbror från södra grannstaden.
Det var mycket länge sedan vi såg henne och fästmannen var det första gngen vi mötte.
De var bjudna på bröllop i norra grannstaden så det passade bra att åka till oss igår kväll, låna en bil över dagen och sedan ta natttåget härifrån tillbaka till fadern, för vidare transport söderut i morgon.
Orkade inte med någon fancy middag, så det blev våfflor och en kaka till kaffet.
Sedan fotboll hela kvällen. Som tur är, är alla fotbollsintresserade.
Vi åt gemensam frukost, till vilken kommunikationsdottern från stan anslöt.
 
Idag var förmiddagen kall och blåsig, men riktigt solig. Då var det läge att inviga torkvindan, efter avtorkning av linorna.
Jag beslöt att ta min träningsrunda mitt i dagen för att inte ha det kvar i allt fotbollstittande nu ikväll. Tyvärr är den match jag är mest intresserad av (England-Italien), den som går sist (midnatt). Får se om jag orkar se hela.
Alla brudarna sitter hos hos någon av stadssystrarna och tittar på fotboll. Då latar sig föräldrarna med matrester framför TV'n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0