Dubbelt upp = 6-7 tår per fot

Blev sjuk (?) natten mellan fredag och lördag (natten mot midsommardagen).
Trodde först att det var magsjuka, men det blev det inte. Sov fruktansvät dåligt, eller eg. dåsade i 30-45 minuters intervaller. Helt sänkt hela dagen, orkade absolut ingenting, ville bara sova. Natten mot söndag lika illa. Söndag likaså.
Måndag kändes det lite bättre och jag började jobba på att få i mig något. På em/kvällen dök det upp lite dubbelseende, när jag tittade på saker en bit bort.
Tisdag tilltog det, men fortfarande ok att läsa t.ex. Försökte dokumentera dubbelseendet genom att ta en bild på mina fötter som ibland uppvisade ett större antal tår än vanligt, men det gick inte så bra.
 
På kvällen ringde jag sjukvårdsupplysningen, och de tyckte jag kunde vänta till i morse och kontakta min hälsocentral. Så det har jag gjort och får komma i morgon bitti.
 
Inte så lätt att göra något som inte kräver syn inser man.
I torsdags var jag iväg och köpte en del plant för att fylla de stackars lådor och urnor jag faktiskt har.
Hemmadottern har hjälp mig ett par gånger så vi har fått ner det i jorden.
Har precis tittat på Criminal minds med döttrarna (med 1.5 öga, för då blir det bara en av varje grej) och medan de åt kladdkaka med glass/grädde så smaskade jag på något av en en motsättning: Lite laktosfri lakritsglass med vispad grädde (vanlig!). Man ska inte neka sig någonting, eller....??!
 
Eftersom jag mest legat hela dagarna är det ingen mening att lägga sig för tidigt, jag har ändå lite svårt att somna.
 
Men det pågår fortfarande fotboll så :-)
Mitt tips sjunker som en sten genom fältet. Endast Pepé kan rädda mig nu. Det gäller att han verkligen får frispel i morrn' så jag drar in mer bonuspoäng. Bara ingen skadas så.
 
 
 
Man undrar ju lite vad det kan vara som påverkat synen?
Hoppas det är borta i morn'!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0