Tillbaka i solen

Efter en lite tveksam start kom solen loss från molnen och gav ljuvliga timmar. Inte minst eftervärmen är uppskattad.
Att kunna sitta ute fast klockan är över sju och fortfarande tycka att det är riktigt varmt i solen, vilken gåva.
I vanlig ordning gör jag inte mycket. Vattnar blommorna, smakar på några jordgubbar (till), lyssnar på ljudbok och löser lite korsord. Korsord är jobbigt men ändå ett tidsfördriv.
Nu har jag röjt upp ordentligt i köket och frivilligdottern drog på eget initiativ runt damsugaren och snyggade till i mellanvåningens gemensamma utrymmen. Tacksamt.
Sjukvårdsupplysningen: ringde försäkringskassan igår för att höra om min försenade sjukanmälan (från arbetsgivaren) påverkar min (ev.) sjukpenning, dvs. ifrån när den kan betalas ut.
De hade telefontid till 16 och jag ringde 15.55. Då var det ca 143 före mig i kön och beräknad väntetid var 23 minuter. Men döm om min förvåning, de avslutade inte kön 16 och det gick snabbare än 23 minuter.
Tydligen har det ingen betydelse att jag ansöker lite senare.
GodaVännen påpekade att det är väldigt viktigt hur läkren skriver för att FK ska vara nöjda. Mitt intyg måste väl sägas vara uttömmande?
Modern ringde mitt i dagen från fjällstugan. Hon har åkt dit för att passa sotaren, som kommer på måndag, och för att ha semester.
 
Hade eg. tänkt ta en tur till gymmet ikväll, men har inte känt mig helt hundra så jag avvaktar. Får se om det blir en liten utflykt i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0