Tillbaka från utflykten

I juni var temperaturen inget att hurra för.
För en dryg timme sedan var det redan 25 grader på skuggsidan av huset.
Solen har inte riktigt hunnit in på tomten, så jag passar på att data lite till första koppen FMK innan jag drar ut med allt mitt pick och pack.
Eftersom jag ogärna springer ut och in många gånger så försöker jag få ut det mesta i ett svep.
Korsord, penna, sudd, dynor, filt, kuddar kaffekopp, termos, liten bytta med kaffegrädde, solglasögon, glasögon, lapp, hörlurar, hemtelefon, mobiltelefon, ...?
 
Det svåraste att få med ut är sällskapet.
Dottern mumlar något om att hon tvångsrekryteras för "frivilligt" hushållsarbete.
Hon kan väl inte mena att det är hushållsarbete att njuta av solen och värmen, och samtidigt hålla sin handikappade mor sällskap?? Lite tyck-synd-om kan man väl ändå få?
Igår var vi iväg på födelsedagsuppvaktning hos svärfar.
Alla hans barn var där och ett spritt urval av barnbarnen.
Mycket prat blir det förstås. Man vill uppdatera sig på vad alla har för sig och vad som händer framöver med kusinerna som nu börjar vara i nyvuxen-kategorin, nästan alla (folket i min generation börjar nu tyvärr ha en del krämpor att diskutera  :-( ).
Gott fika och god sommarmiddag. Som alltid.
Man får bara önska och hoppas att man har samma ambition (och ork), när man når en så aktningsvärd ålder som mina svärföräldrar (88 och 83 år).
 
Varmt var det, men vi körde hem senare på kvällen så det var rätt ok. Väl hemkommna såg vi Tyskland fullständigt förnedra Brasilen i semifinalen. 7 - 1!! De ledde med 4 - 0 efter mindre än 25 minuter. Helt absurdt. Jag hade tippat 1 - 0 till Tyskland.
 
P.s. Inte ett ljud angående läkarintyget. Vad i hela friden ska jag göra??

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är bara att ligga på om läkarintyget så du en råkar ut för att det gått för många dagar o blir utan sjukpenning
Kul ni ahde trevligt

2014-07-09 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0