Tidig start

Vaknade tidigare än vanligt i morse. Vilket var bra eftersom jag hade bestämt mig för att ringa min hälsocentral angående läkarintyg för min sjukskrivning.
Behövde inte vänta särskilt länge på att bli uppringd. Sköterskan kunde se vad de gjort på Ögonkliniken, men sa att det inte fanns någon anteckning om något intyg (!).
Hon lovade att höra med den läakre jag träffade hos dom och återkomma med besked.
Så nu väntar jag.
Solen har avvaktat lite, men nu börjar det se lovande ut. Lite svalare idag och en del fläkt.
Frågan är om vinden vänt (!) och det nu blir svalare väder. Testar SMHI's prognos:
I vanlig ordning har jag försökt hjälpa mina sommarplant lite på traven genom att ställa ut lådorna i solen under dagarna. Och nu har flitiga lisorna kommit igång.
Blommorna som jag satte till studenten (10/6) går det fortfarande trögt för. Där har lobelian inte börjat blomma :-(

Lediga dottern har precis återkommit från ett träningspass och jag tror vi ska ta en kortare promenad innan det blir gräsmatteparkering. Måste fylla på gymkortet medan receptionen är öppen på hallen. Ska försöka ta mig dit i kväll och röra lite på ekipaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0