Njutning

Även idag har det varit suveränt.
Några grader svalare och lite bris, men strålande sol hela dagen.
 
Vårdbiträdet var helledig idag, så även hon fick njuta av sommaren (bra att hon har fel om kopplingen mellan arbetstider och väder!).
 
Man orkar knappt varm mat och B&B både handlade och dukade fram sallad idag. Uppskattas!
Efter middagen i paviljongen sitter vi oftast kvar och pratar eller läser.
Idag fick jag lov att gå in en timme tidigare för att telefonens batteri i stort sett var tomt, och då kan jag inte läsa längre. Jag tror det börjar dra ihop sig i boken jag läser (VIP-rummet), för nu är det "bara" fyra timmar kvar (av 17).
 
Sjukvårdsupplysningen: I morse hade min sjukanmälan kommit in till FK, så nu har jag ansökt om sjukpenning.
Dessutom fick jag idag en kallelse till ortoptisten på Ögonkliniken 13/8. Men nu blev det lurigt igen. Jag vet inte vad detta besök har för syfte. Kontrollera min syn eller bara sätta nya prismafilter på mina glasögon? Mitt läkarintyg går ut den 14/8, sååå... borde jag ringa dit och be att få träffa en läkare i samma veva, eller hur beter man sig?
Varför är det så oklart hur man ska göra?

Kommentarer
Postat av: kristina

härligt att du fick en fin dag även idag med solen. Det är inte lätt att veta hur man gör i sjukvården.Därför tar jag egna initiativ för ingen annan tar dom

2014-07-29 @ 23:58:00
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0