Näring för alla

Igår kom jag på att jag ville ha Tacos till middag. Bull påpekade att hon jobbade kväll igår, så vi fick gärna vänta till idag för då kunde hon vara med. Sagt och gjort.
Men vad händer? Jo, på eftermiddagen börjar sms'en dugga mer än tätt i familjegruppen. Ska tydligen bli get-together hos äldsta dottern i stan. "Jaa, tacokväll!" Nu är det inte bättre än att hon bara har fem stolar. Vi har varit alla där och ätit tacos tidigare så det går, men idag fick det bli en syskongrej. Man ska väl inte behöva släpa på gamlern hela tiden. Så vad gör vi gamla då?
Fixar på egen hand.
Det blev en liten stund med sol på eftermiddagen, så jag gick ut och smakade på några jordgubbar och satt några minuter i paviljongen. I rabatten har liljorna börjat slå ut.
Jag har ju satt en hel massa tulpaner i rabatten för att det ska blomma tidigt, och det var verklogen läckert. Men nu är det inte så kul med alla halvvissnade blad. De förtar en del av övriga blommor. Måste kolla upp hur man ska tänka kring planteringen och hanteringen av bladen.
Generellt verkar jag gödsla alldeles för dåligt för de blommor som var kraftiga förra året ser rätt taniga ut i år :-(
Jag har gödsel i vattenkannorna, så sommarblommorna får nog så de klarar sig, men perennerna behöver mer grundläggande omvårdnad tror jag.

Kommentarer
Postat av: kristina

Men så vackra liljor. Mina är på g men den färgen ahr ajg inte.
Am har röjt i trädgården inför caféet. Imorgon sjukhuset-

2014-07-16 @ 23:14:46
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0