Fortfarande varmt

Solen strålar och gräsmattan lockar.
Jag vaknar tidigare nu och hinner ta det lugnt innan jag ska ut och lata mig på gräsmattan(!).
Temperaturen är några grader lägre nu, men fortfarande är det riktigt skönt.
Soligt & fint!
I morgon är det dags för födelsedagsfirande igen.
Bredbadssupportern och vårdbiträdet jobbar, men övriga drar söderut över dagen.
Sjukskrivnigsstatus: eftersom jag inte hörde något från min hälsocentral på hela dagen igår, ringde jag igen i morse. Tydligen ska "min" läkare skriva ut ett intyg, men på frågan om jag kan räkna med att det görs idag fick jag svaret att hon har "väldigt mycket att göra". Jag försökte också fråga om hur det här egentligen fungerar, vem som ska skriva ut detta intyg. Så småning förstod sköterskan min fråga och om jag förstår det rätt så är det min hälsocentral eftersom de är remitterande. Men om de remitterat mig och fått svar, varför händer inget mer då? Borde de inte kontakta mig för den fortsatta vården? Jag har ju inte fått några som helst bekräftelser på var ansvaret ligger. Och varför kan inte sjukhuset upplysa mig om detta? Jag har ju varit i kontakt med sjukhuset flera gånger!
 
Nu vill dottern åka på rea!

Kommentarer
Postat av: Lena

Blir så irriterad när jag läser om vårdapparaten (inte) fungerar! Hoppas det löser sig med intyget och att det blir bättre med ögat!

2014-07-11 @ 19:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0