Mattpass

Morgonen lovade gott, så jag stegade ut för dagens mattpass*.
Det kunde inte ha börjat bättre. Jag lyckades lösa DN's söndagsX helt på egen hand och mycket snabbt!
Med den lovande början bestämde vi oss för att grilla.
Men efter ett par timmar drog molnen in.
Vid det laget hade jag övergått till "läsning", så jag bara ökade på klädseln och fortsatte att sitta ute.
Med alla molnen kändes grillningen inte lika rolig längre. Men hurra!, innan det var dags att börja med maten hade molnen drivit undan och vi kunde njuta av mat, kaffe och jordgubbar ute.
Medan vi drack kaffe löste vårdbiträdet och jag ett par korsord i tjocka korsordstidningen.
Igår var det dags för födelsedagsfirande igen. Vårdbiträdet och supportsonen arbetade, men resten trängde in sig i bilen och drog söderut. Mamma hade (som alltid) bakat och bjöd på ett ståtligt kaffebord. Härligt väder, med lagom värme att sitta ute i gjorde at vi hade några fina timmar. Vi blev bjudna på sommarbuffé på lokala hotellet och sedan tillbaka hem till mamma för kaffe. Hemma här igen lagom till bronsmatchen.  Tvärtemot mitt tips slog Hollande värdnationen Brasilien (3-0).
 
Nu drar det ihop sig tlll VM-final. Tyskland - Argentina, och jag har tippat 3 - 1 till Tyskland. Om ni vill veta vad det INTE blir!
 
* de timmar man, av nödvändighet, tillbringar ute på gräsmattan i solen, myntat av sommarlediga dottern.

Kommentarer
Postat av: kristina

vi hade tydligen bättre väder i lördags för det var strålande sol och varmt. Ni har verklgien födelsedagar att fira

2014-07-14 @ 18:41:16
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0