Alla ägg i samma bil

 
 
Som sagt, i går kom alla barnen hem och vi hade skönt ute och trevligt med brädspel.
 
Äldsta dottern kom från en kompis, vars mamma hade skickat med henne zucchini som hon själv odlat i sin sommarstuga.
En var mega stor!
 
Möjligen är den inte så god att äta, men det var roligt att se att de kan bli så stora i en hemmaodling.
 
Nu sitter jag med FMK och väntar på att solen ska skaka av sig molnen så att jag kan flytta till uterummet för ett mattpass.
Varmt är det, så det är möjligt att jag sätter mig ute hur som helst.
 
Eftersom det flöt på så bra med SX i söndags har jag tagit tag i de SX som blivit liggande. De var mer än halvvägs klara, men det är irriterande när man fastnar. Korsordsdottern fixade ett par ord och sedan löste det sig även på andra orelaterade ställen. Lurigt att man helt plötsligt ser tänkbara lösningar bara för att man inte tittat på det på ett tag.
 
Det syns tydligt att ett av kryssen varit med ut. Papperet har gulnat ordentligt i solen.
 
Tidigt i morse (flera timmar innan jag vaknade) drog barnen iväg till IKEA. De hade planerat att äta frukost där för att vara på plats tidigt.
Tacksamt fick jag 9.33 ett sms: "Alla ägg kom fram".
Jag har väl någon gång oroat mig när alla drar iväg och sagt att det inte känns bra med alla ägg i samma korg. Det brukar avrådas i olika sammanhang. Så nu har de börjat referera till sig sig själva som grupp som "Dina ägg".
Klart man oroar sig, ägg är sköra.
Tittade precis på SMHI's prognos för idag och i morgon:
Inte så hoppingivande.
 
Roligt var att min gamla moster nu på förmiddagen ringde för att höra hur det gick för mig med ögonen och synen.
Så omtänksamt. Jag är väl inte den som ringer till henne direkt.
Har följt mitt reafynd och nu verkar det vara på ingång (blir tydligen måndag):
Vem lägger in info 04.30?
 
Tja, det var väl vad jag hade att säga just nu.
Ska ge mig på det supersvåra sudokut i lokaltidningen, och därefter lördagskrysset som förhoppningsvis är lite roligare än vardagskryssen.

Kommentarer
Postat av: kristina

Tänk precis så där kan jag tänka om alla ägg eller oxå om vi är tre av fyra på väg, då tänker jag på den som inte är med o oroar mig.
Varför har din sida slutat att spara min info? Har du gjort ngn ny inställning?

Svar: Nej, allt är oförändrat. Det borde vara i din browser.
Fraudfeeler

2014-07-19 @ 22:51:17
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0