Så kom den till sist

När jag kom in i köket i morse, hade Barnafadern redan tagit bort ljusstaken i köksfönstret.
Så nu är det definitivt, Julen 2013 är slut!
Jag skyndade mig att ta bort solkiga juliga dukar och byta de röda handdukarna i köket. Det är visserligen inte tjugondedag Knut förrän på måndag, men granen barrar så mycket så vi tar nog ut den idag. Sedan tidgare har jag ju slutat sätta nya ljus i julljusstakar för att liksom fäjda ut julen.
Tände änglaspelet för sist gången i går kväll. Min plan inför Jul2013 var att köpa ett nytt, men när jag äntligen hittade ett bestämde jag mig för att det var en strålande (!) present till mina bortflyttade döttrar. Jag har alltid tänkt att aversionen mot änglaspel bara är för att reta mig, så nu behöver de inte avstå bara för att inte förlora ansiktet.
Men snön kom till sist, efter en grågrön jul. Då får den stå för en del av ljuset nu när de elektriska dekorationerna tas bort.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så duktig du är på fota o så fina ramar du får till.

Jag njuter av gran o stakar två dar till Kramar

2014-01-11 @ 14:36:31
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0