Inbrott och utbrott

Idag??
Startar låååångsamt och från min vanliga ledigdagsutsiktsplats.
Lite extraljus behövde jag.
Läste i morgontidningen att det varit inbrott på våran gata. Man baxnar.
Tänk så obehagligt, och besvärligt. Det har varit tillräckligt praktiskt bökigt med bilskadeincidenterna. När vi hade haft besök i garaget gick det på försäkringen (5.000:- i självrisk), men var ändå en massa fixande med att få bilen reparerad (bra att ha två bilar en sån gång). Nu är förardörren intryck på samma bil, efter att ha blivit påbackad av en stor bil med dragkrok. Mera bök med reparation (ingen kostnad dock den här gången). Hur ska det då vara efter ett inbrott. Obehag, rädsla och en massa bök. Praktiskt med städning (antar jag) och administrativt med försäkringar och polisamälningar.
Tja, har man inte insett det förut borde det framstå klart här att jag är paniskt rädd för arbete.
Vad kan annars vara aktuellt en sån här dag?
Det där med arbete försöker jag alltså undvika, men ibland kan det råka bli något när jag inte riktigt är på min vakt.
Det är ju inte som att det inte fnns saker att stöka med.
En tanke har varit att ta in plastgranen från schabraket för att riktigt stänga julen. Vi har släckt belysningen så det är på G.
Kollar av mailen för att se om det rasar in akuta ärenden från jobbet, men än var det ingenting som inte kan vänta till måndag.
Träning?
Vet inte. Har nyst lite mer nu på morgonen, så kanske förkylningen slår ut nu?
Sonen är i Åre för att åka skidor.
Inte så mycket snö och rätt kallt, men sol!
Som här, fast utan skidåkningen.
När åkte jag skidor sist?
 
Mer kaffe kanske...?
Apselut!

Kommentarer
Postat av: Kristina

ber att du ska bli frisk. Hoppas du kan njuta av din lediga vilodag

2014-01-24 @ 14:49:48
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0