När man har garden nere

Ibland överraskar jag mig själv. Som i förmiddags.
Utan att jag riktigt hann fatta vad som hände hade jag dragit igång omplanteringen av blommorna. Testade en idé jag fick om hur man skulle kunna underlätta jordkontrollen.
Sprättade upp två stora pappkassar från kåmpe och tejpade lite här och där.
Nu kunde jag ta  blommorna ur krukorna och ta bort den gamla jorden i den ena "spiltan" och ha ny fräsch jord och plantera i den andra.
Till sist hade jag planterat om alla Saint Paulior och Oxalis triangularis. Visserligen fick jag lov att åka och köpa mer jord, men nu är det gjort. Har ett par blommor till som ska få ny jord, men nu är volymjobbet gjort.
Nu i kväll har vi varit på restaurang och ätit tillsammans med kommunikationsdotterns svärisar med dotter. Trevligt!

Kommentarer
Postat av: Kristina

blev det inget synligt inlägg utan bara en överskrift?jag som varit inne flera ggr idag för se hur ditt liv fortskrider

2014-02-22 @ 23:33:44
URL: http://ruach.blogg.se
Postat av: Kristina

Vilken energi. Kul att du fick det gjort och fick en trevlig kväll

2014-02-23 @ 14:39:39
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0