Fet-äckel-skit

Alltså, jag är så trött på köksluckor med lister.
Det samlas fett, smuts och damm i all vinklar och vrår. Enda sättet att få rent är att att ta rent diskmedel på diskborsten, men då tar målningen stryk.
Andra intressanta ställen är ovanpå köksskåpen. Där spelar dock inte ev. skador på målarfärgen så stor roll.
Jag har städat köket idag.
Normalt brukar jag vänta med det, eftersom man är där hela tiden och lagar mat och bakar. Problemet med den strategin är jag rätt ofta inte hinner städa ordentligt.
Har kört mitt Nittsjö-porslin i diskmaskinen. Det går knappt att få rent annars. Vi använder det bara under julen, så det hinner samlas en hel del smuts under året.
Dessutom har jag bakat isflak.
Nu ska jag träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0